Kjøpevilkår

KJØPEVILKÅR

1. Generelt

Reformasthlm.se drives av Reforma Sthlm AB (orgnr: 556849-2606) og Reformastockholm.no drives av Reforma Sthlm Aktiebolag (orgnr: 918967265). Kunder i Sverige handler via Reforma Sthlm AB og kunder i Norge handler fra vårt norske selskap Reforma Sthlm aksjeselskap. Kjøpsbetingelsene gjelder for alle kjøp som er gjort på Reforma. For spørsmål, kontakt oss på info@reformasthlm.se, så svarer vi deg innen 1 virkedag.

2. Bestillinger

Når du bestiller i kassen, opprettes en avtale mellom deg og Reforma Sthlm. Ordrebekreftelse sendes til e-postadressen du oppgav ved bestilling. Reforma Sthlm forbeholder seg retten til å korrigere bestilte og bekreftede ordrer som et resultat av skrivefeil og lignende feil. Reforma Sthlm godtar ikke kjøp av personer som er mindreårige.

  2.1 Priser

Alle priser på Reforma Sthlm er inkludert moms. Totalprisen sammen med gjeldende fraktavgiften vil bli oppgitt i handlekurven før du bestiller. Vi forbeholder oss retten til tekst- eller bildefeil på nettstedet, for eksempel feil produktbeskrivelse, prisinformasjon. Vi forbeholder oss retten til eventuelle typografiske feil i tekster og at prisavvik kan forekomme. Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillinger med åpenbare, uriktige priser.

3. Leveranser

  3.1 Leveringstid

Leveringstiden kan variere mellom de forskjellige produktene. Mer informasjon om leveringstid finner du på hver enkelt produktside. Alle produktene i en ordre leveres samtidig fra lageret vårt, og det er derfor produktet med den lengste spesifiserte leveringsdatoen er den mest nøyaktige leveringstiden for bestillingen. Vær oppmerksom på at leveringstider på nettstedet er preliminære. For lagervarer er leveringstiden 1-3 virkedager. For bestillingsvarer er leveringstiden vanligvis 1-2 uker, men kan i noen tilfeller være opptil 12 uker. Dersom det oppstår forsinkelser vil du bli kontaktet av Reforma Sthlm. Hvis Reforma Sthlm ikke kan rette feilen innen rimelig tid, har du som forbruker også rett til å kansellere kjøpet.

  3.2 Leveringsmåte

For mindre bestillinger kan Reforma Sthlm bruke postforsendelser. I dette tilfellet vil du motta en melding der det oppgis sted for henting av sendingen. Større bestillinger som sofaer eller senger vil bli transportert så nær døren din (hus / rekkehus) eller på fortau (leilighet) som sjåføren anser er mulig. Leveringsbeskjed gis av transportselskapet på telefonnummeret du registrerte hos Reforma Sthlm ved bestilling. Hvis bestillingen overskrider en volumvekt på mer enn 20 kg eller en pakke som overstiger en omkrets på 300 cm, kan bestillingen sendes som hjemlevering, selv om levering til utleveringssted er valgt i kassen ved kjøpet. Dette skyldes det faktum at det totale volumet beregnes av DHL etter oppsamling og derfor kan overstige den maksimale vekten som skal overlates til utleveringssted. I kassen er det mulig å velge kveldslevering som et alternativ mot en ekstra kostnad. Noen få steder i Norge er disse tjenestene imidlertid ikke mulig, og skulle det oppstå en situasjon der transportselskapet ikke har mulighet til å levere leveransen din om kvelden eller tilby tilbakebetaling, forbeholder Reforma seg retten til å endre leveringsmåten. Selvfølgelig vil vi da kreditere den kostnaden på fakturaen / betalingen din, og du vil selvfølgelig også ha muligheten til å kansellere bestillingen uten ekstra kostnad.

  3.3 Leveringskostnad

Ev. leveringskostnad er oppgitt i kassen. Det som er oppgitt som leveringskostnad, gjelder ikke levering til en øy uten broforbindelse eller annet sted som ikke har kjørbar vei. I et slikt tilfelle forbeholder Reforma Sthlm seg retten til ensidig å endre leveringskostnad, leveringstid og leveringsmetode. Du blir imidlertid ringt på ditt registrerte telefonnummer før levering begynner.

  3.4 Mangler ved levering

Kontroller at emballasjen ikke er skadet ved levering. Hvis det blir sett skade på emballasjen, må dette noteres på fraktbrevet før fraktbrevet blir bekreftet. Hvis det oppstår feil under levering, må du først kontakte transportselskapet. Hvis de ikke kan hjelpe deg, kan vi!

  3.5 Uinnløst pakke

Dersom bestilte varer ikke hentes på utleveringsstedet eller tid for hjemleveranse ikke bestilles vil et gebyr på 299 NOK for å dekke fraktkostnadene som en uavhentet pakke medfører. Pakken din vil normalt være hos utleveringsstedet i 14 dager før de sendes tilbake til vårt lager.

  3.6 Endring av leveringsadresse

Hvis bestillingen din ennå ikke er sendt, kan vi endre leveringsadressen du skrev inn uten problemer. Hvis bestillingen din er sendt fra lageret vårt, vil vi kreve et administrasjonsgebyr på 299 kr for å endre leveringsadressen din etterpå. Sørg derfor for å oppgi riktig leveringsadresse når du bestiller, og sjekk ordrebekreftelsen nøye.

4. Betaling

I dag kan du velge å betale for varene dine på Reforma Sthlm med VISA eller Mastercard. Det er gratis å betale med kredittkort, og Klarna beskytter informasjonen din. Klarna er et svensk selskap som håndterer online verifisering av bankkort og kredittkort på en sikker, rask og enkel måte. Når du har fylt ut kortopplysningene dine, blir kontonummeret kryptert umiddelbart. Kommunikasjonen til Klarna-serveren skjer via en kryptert direkte forbindelse (https). Når informasjonen din deretter sendes til banken, brukes bankens sikkerhetssystem. Klarna bruker den sterkeste kryptering som er tilgjengelig på markedet, noe som garanterer høyeste sikkerhet. Klarna oppfyller også kravene til markedets ledende sikkerhetsstandard PCI DSS og har SSL-sertifikater.

Via Klarna tilbyr vi deg å betale for bestillingen din med en faktura. En rask kredittrapport lages i forbindelse med bestillingen din, og du vil bli varslet umiddelbart hvis du er godkjent. Husk at du må fylle ut riktig adresse og postnummer for at kjøpet ditt skal bli godkjent. Betalingsperioden er 14 dager.

  4.1 Delbetaling

Gjennom et samarbeid med Klarna kan vi tilby deg muligheten til å dele opp betalingen din. Det er flere alternativer å velge mellom, og du velger den mest passende. Selvfølgelig kan du betale hele gjenværende gjeld når som helst i løpet av betalingsperioden. Du kan ha opptil 50 000 NOK på avbetalingskontoen din. Alle kjøp du gjør via Klarnas tjeneste Klarna-konto blir samlet på en kontofaktura månedlig. Du søker om delvis betaling i kassen i forbindelse med kjøpet ditt. I kassen velger du betalingsalternativet "Delbetaling" og ønsket type delbetaling. Du vil bli varslet umiddelbart hvis søknaden din er godkjent, og vi kan håndtere kjøpet ditt umiddelbart. Hvis søknaden din ikke blir godkjent, kan du gå tilbake til kassen og velge en alternativ betalingsmåte. Klarna vil sende en kontoavtale for signatur til ditt hjem hvis kjøpet ditt er høyere enn 1500 NOK . Kontroller at informasjonen er riktig, og signer avtalen og returner den i vedlagte svarkonvolutt.

5. Prisgaranti

Hvis du kjøper en vare på Reforma Sthlm og mot alle odds finner den samme varen til en lavere pris et annet sted, vil vi refundere differansen. Med andre ord, på Reforma Sthlm kan du handle trygt og sikkert uten å bekymre deg for priser over markedsprisen! Følgende vilkår må være oppfylt for at prisgarantien skal gjelde: Butikken med lavere pris må være en norsk butikk, altså en butikk med svensk momsregistreringsnummer (momsnummer), uavhengig av om det er en internettbutikk eller en fysisk butikk. Tilbudet om en prisgaranti inkluderer ikke auksjonsbedrifter eller lignende. Produktet med lavere pris må være av nøyaktig samme modell, stoff, farge, materiale, størrelse og mengde som du kjøpte hos Reforma Sthlm. Prisen i den andre butikken må være den vanlige prisen, tilbudet inkluderer ikke salgsartikler, salgsfremmende varer eller lignende. Hvis det er frakt- eller administrasjonskostnader, må dette være inkludert i prisen på produktet for at tilbudet om prisgaranti skal kunne brukes. For å dra nytte av Reforma Sthlms prisgaranti, må Reforma Sthlm innhente verifiserbar informasjon om at produktet er tilgjengelig for kjøp til en lavere pris, for eksempel gjennom en lenke til der du fant produktet til en lavere pris. Tilbudet om prisgaranti er gyldig i 10 dager etter dagen du bestilte på Reformastockholm.no. For å dra nytte av Reforma Sthlms prisgaranti, bestiller du varene dine som vanlig på www.reformastockholm.no. Kontakt Reforma Sthlms kundeservice med en lenke eller annen informasjon fra butikken der du fant det billigere produktet. Vi undersøker informasjonen og refunderer forskjellen når informasjonen er bekreftet. Reforma Sthlm forbeholder seg retten til når som helst å endre, tilpasse og avslutte prisgaranti tilbudet.

6. Gavekort og rabatter

Hos Reforma kan du kjøpe gavekort. Når du kjøper et gavekort fra oss, vil du motta en ordrebekreftelse med rabattkode som deretter kan brukes i kassen. Hvis du får problemer med gavekortet ditt, ber vi deg kontakte oss, så hjelper vi deg. Noen ganger går vi ut med spesifikke tilbud i form av rabattkoder. Disse rabattkodene kan ikke kombineres med andre tilbud eller varer som allerede er nedsatt. Hvis du bruker en rabattkode som ikke er utstedt til deg, forbeholder vi oss retten til å nekte og kansellere kjøpet etter at det har gått, eller alternativt belaste deg for det nedsatte beløpet.

7. Avbestilling

Bestilling av varer som Reforma Sthlm har begynt å pakke eller levere og varer som ikke er på lager, som Reforma Sthlm har bestil, begynt å produsere eller tilpasse etter dine ønsker, kan dessverre ikke kanselleres gratis. For bestillinger der varene ennå ikke har begynt å bli pakket, er kansellering mulig. I dette tilfellet belastes kunden med en kostnad på 39 kr for de administrative kostnadene som oppstår i forbindelse med kanselleringen. Hvis bestillingen allerede har begynt å bli pakket fra vårt lager (men ikke sendt), kan avbestilling fremdeles gjøres, men det vil tilkomme et administrasjonsgebyr på 99 kr. 

  7.1 Angrerett og retur

Som forbruker har du rett til å kansellere kjøpet uten å oppgi noen grunn innen 14 dager. Angreretten utløper 14 dager etter:


a) Dagen du eller noen andre du spesifiserer (unntatt transportøren), tok varene fysisk i besittelse.
b) Når det gjelder bestillinger av flere varer som du har bestilt i en og samme ordre og som leveres separat, den dagen du eller en tredjepart, men ikke transportøren, tar de siste varene i fysisk besittelse
c) Når en bestilling består av flere varer eller deler, dagen da du eller en tredjepart, men ikke transportøren, tar den siste varen eller delen i fysisk besittelse.

Dersom den fjortende dagen faller på en lørdag eller helligdag, forlenges fristen til neste virkedag. Hvis du ønsker å utøve angreretten, må du sende en klar og tydelig melding (f.eks. Et brev sendt med post eller e-post) om din beslutning om å trekke deg fra avtalen ved å skrive til oss på Reforma Sthlm AB, c / o Norrsken House, avdeling 77, Birger Jarlsgatan 57 C, 113 56 Stockholm, eller til info@reformasthlm.se. Du kan også bruke dette angreskjemaet som er tilgjengelig på det svenske forbrukerrådets nettsider, men du trenger ikke å bruke det. For at du skal få tid til å utøve din angrerett i tide, holder det at du sender inn melding om at du har til hensikt å utøve angreretten før angreperioden er utløpt. Når du benytter deg av angreretten står du som kunde for kostnaden for returfrakten på 199 kr. Handler du som firma, er du dessverre ikke dekket av angreretten.

8. Effekt av utøvd angrerett

Hvis du trekker deg fra avtalen, vil vi refundere alle betalinger vi har mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (men ikke ekstra leveringskostnader som har tilkommet  som et resultat av at du velger en annen leveringsmetode enn den billigste standardleveransen vi tilbyr). Refusjonen vil bli gjort uten unødig forsinkelse, og senest 14 dager fra den dagen vi fikk beskjed om din beslutning om å trekke deg fra avtalen. Vi vil bruke samme betalingsmåte for refusjonen som du brukte på kjøpstidspunktet, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe med oss. Tilbakebetalingen vil ikke koste deg noe. Vi kan vente med tilbakebetalingen til vi har mottatt varen tilbake fra deg, eller til du har levert bevis på at du har returnert varen, avhengig av hva som inntreffer først. Du må returnere produktet til oss uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter dagen du varslet oss om din beslutning om å trekke deg fra avtalen. Angrefrist skal anses å være overholdt hvis du returnerer varene før denne fjorten dagers perioden er utløpt. Du må betale de direkte kostnadene for å returnere varen. Du er kun ansvarlig for den reduserte verdien av varene som et resultat av annen håndtering enn det som er nødvendig for å bestemme varens art, egenskaper og funksjon. 

Hvis du har håndtert varene utover det som har vært nødvendig for å bestemme varens funksjon, kan vi trekke fradrag for den reduserte verdien av varene i beløpet som er tilbakebetalt til deg.

9. Reklamasjon og transportskader

Hvis ingenting annet er oppgitt i avtalen, bærer Reforma Sthlm risikoen for tap og skade til du har mottatt produktet. Hvis produktet har blitt skadet under transport, ber Reforma Sthlm deg om å følge rutinene for transportskader ved umiddelbart å rapportere skaden til transportøren slik at skaden blir registrert. Du må være veldig tydelig i å påpeke at produktet er skadet under transport. Hvis transportøren ikke merker skaden, må du umiddelbart kontakte transportselskapets kundeservice. La produktet være i emballasjen hvis mulig. Ta bilde av skaden på produktet og emballasjen og beskriv skaden i en e-post til info@reformasthlm.se. Bildene dine skal tydelig vise skaden. Som forbruker må klagen mottas Reforma Sthlm senest to måneder fra dagen du la merke til feilen. Hvis du handler på vegne av et firma, må klagen mottas Reforma Sthlm senest syv dager fra den dagen feilen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. MERK! Emballasjen bør alltid spares i tilfelle en klage, slik at produktet kan returneres til oss.

10. Refusjon

Refusjoner vil bli gjort innen 30 virkedager fra den dagen returen er mottatt og håndtert av Reforma Sthlm. Tilbakebetaling skjer med samme betalingsmåte som kjøpet ble gjort. Hvis du bruker angreretten, betaler Reforma Sthlm tilbake det som ble betalt for produktet, inkludert eventuelle fraktkostnader. Hvis angreretten bare brukes på deler av bestillingen din, vil ikke faktura- eller leveringskostnader bli refundert. Hvis Reforma Sthlm påtar seg leveranse eller utbedring av feilen i tilfelle en klage, vil eventuelle fraktkostnader bli refundert innen 30 dager fra den dagen Reforma Sthlm mottok produktet.

11. Integritetspolitikk

Når du registrerer deg hos Reforma Sthlm og bestiller hos oss, godtar du at Reforma Sthlm bruker og lagrer informasjonen din for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Ditt navn, telefonnummer og adresse blir overlevert til transportselskapet slik at du kan få levert leveransen til deg. Reforma Sthlm deler selvfølgelig ikke e-postadresse, telefonnummer eller adresse til en tredjepart. Din e-postadresse og ditt telefonnummer kan brukes av Reforma Sthlms til å sende gratis nyhetsbrev / tekstmeldinger. Du kan når som helst avbryte e-post og / eller tekstmeldinger. Instruksjoner om hvordan du avslutter abonnementet er gitt i utsendelsen. Les hele vår personvernpolicy her.

12. Garanti

To års garanti gjelder varer som omfattes av forbrukerkjøpsloven. Lagre alltid fakturaen (ordrebekreftelse) da det er garantisertifikatet. Alle garantiproblemer må rapporteres til Reforma Sthlm. Hvis det er en mangel som dekkes av garantien ("Garantisak"), har Reforma Sthlm rett til å inspisere eller reparere produktet på stedet, erstatte hele eller deler av produktet eller tilbakebetale kjøpesummen med et rimelig fradrag for fordelen du hadde av produktet. Refusjoner vil bare bli gjort hvis varen returneres til Reforma Sthlm. Du bærer kostnadene og bærer risikoen for returtransporten. I tilfelle en garantisak utbetales ingen andre enn den nevnte erstatningen. Hvis du har forårsaket eller på annen måte er ansvarlig for den påståtte feilen, vil Reforma Sthlm belaste deg for direkte påløpte kostnader, f.eks. kostnad for inspeksjon av produktet på stedet.

13. Renter på etterskudd og purregebyr

Renter på etterskudd belastes i samsvar med den svenske räntelagen(1975: 635) seksjon 6. Skulle Reforma Sthlm måtte minne deg om at betaling forfaller, vil 50 kr bli belastet for en skriftlig påminnelse.

14. Ansvarsbegrensninger og unntaksgrunner

Hvis du er forbruker, dekker ikke Reforma Sthlms ansvar kompensasjon for tap i forretningsaktiviteter på grunn av forsinkelser eller mangler i produktet, eller i andre tilfeller enn de som er nevnt i forbrukerkjøpsloven § 31, kompensasjon på grunn av skade på noe annet enn det solgte produktet. Hvis du ikke er forbruker, er ikke Reforma Sthlm ansvarlig for følgeskader eller indirekte skader av noe slag. Reforma Sthlms ansvar under avtalen er under alle omstendigheter begrenset til et beløp som tilsvarer verdien av det aktuelle produktet. Reforma Sthlms ansvar for produktskade og personskade er begrenset til det som følger av obligatorisk lovgivning. Følgende omstendigheter skal anses som grunnlag for unntak hvis de hindrer eller betydelig hindrer eller forsinker gjennomføringen av avtalen. Parten er ikke forpliktet til å iverksette tiltak for å unngå eller overvinne konsekvensene av dette: Krig, streik, opprør, mobilisering eller omfattende militær verneplikt av tilsvarende omfang, naturkatastrofe eller ekstreme værforhold, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, eksport eller omfattende mangel på transportmidler, arbeidskonflikt inkludert konflikt på egen arbeidsplass, brann, ny eller endret lovgivning eller offentlig forskrift eller dets anvendelse, feil i eller forsinkelser i leveranser fra underleverandører forårsaket av noen av de ovennevnte unntaksgrunnene. Avviklet produksjon fra underleverandører og andre forhold som en part ikke kunne kontrollere: alt under forutsatt at en part ikke kunne kontrollere en slik omstendighet, og at virkningen av omstendighetene på oppfyllelsen av avtalen ikke kunne forutses ved avtalens inngåelse.

15. Tvist

Hvis du er forbruker:
Tvister i forbindelse med at denne avtalen blir prøvd av Stockholms tingrett som førsteinstans. Svensk lov må brukes. Hvis du ikke er en forbruker: Tvister i forbindelse med denne avtalen skal endelig avgjøres ved voldgift administrert av Stockholm Chamber of Commerce's Arbitration Institute ("SCC"). Hvis verdien av gjenstanden for tvisten ikke overstiger hundre ganger grunnbeløpet som gjaldt på tidspunktet for oppfordringen til voldgift i henhold til General Insurance Act (1962: 381) ("Beløpsgrensen"), skal SCCs regler for forenklet voldgift gjelde. Hvis verdien av tvistens gjenstand overstiger beløpsgrensen, skal voldgiftsregler for Stockholm Chamber of Commerce's Arbitration Institute anvendes. Hvis verdien av gjenstanden for tvisten utgjør et beløp mellom beløpsgrensen og 10 000 000 NOK, skal voldgiftsretten bestå av en voldgiftsdommer. Hvis verdien av gjenstanden for tvisten overstiger 10 000 000 NOK, skal voldgiftsretten bestå av tre voldgiftsdommere. Verdien av gjenstanden for tvisten inkluderer saksøkerens krav i innkallingen og eventuelle motkrav i tiltaltes uttalelse om innkallingen. I tilfelle en tvist vil Reforma Sthlm ARN følge. Voldgiftssetet skal være Stockholm.