KJØPEVILKÅR


1. Kjøp


Avtale om kjøp inngås når du velger å sende bestilling i kassen og ordrebekreftelse genreres då automatisk av vår database. Ved eventuelle feil i for eksempel angivelse av pris, leveringstid og så videre forbeholder sig Reforma Stockholm retten til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med vår korrigering kan du selvfølgelig velge å avbestille din ordre uten kostnad.
Reforma Stockholm inngår kun avtale med myndig person, alternativt umyndig person med godkjennelse fra foresatt.


2. Pris & Betaling


I prisene inngår 25% moms om ikke annet er oppgitt.

Betalingsmåte:

Faktura - 14 dager (0 kr): 
Vi tilbyr fakturering i samarbeid med Klarna. Fakturaen sendes per e-post når ordren er sendt. Du har 14 dager på å betale fakturaen fra varen sendes. Ingen avgifter tilkommer ved fakturabetaling.

Ved et kjøp utfører Klarna en kredittvurdering og i visse tilfeller kan en kredittopplysning forekomme. Du får da en kopi av kredittopplysningen per post.
Ved forsinket betaling tilkommer et purregebyr med det beløpet som er tillatt etter lov, for øyeblikket 64 kr samt forsinkelsesrente på gjeldende referanserente med tillegg på 9,5 %.

Delbetaling - Klarna konto: 
Vi tilbyr delbetaling i samarbeid med Klarna. 0 % rente for delbetalinger opp til 12 måneder. Du kan handle for 1000 kr opp til 50.000 kr, og du kan når som helst under delbetalingstiden betale hele det gjenværende beløpet.

Du søker om delbetaling i kassen i forbindelse med ditt kjøp og du får umiddelbart beskjed om din søknad kan innvilges. Levering skjer kun til folkeregistrert adresse.
Effektiv rente ved kjøp på 10.000 kr med 0 % rente i 12 måneder er 18,19 %.
Din søknad vil utløse en vanlig kredittvurdering.

 

Kortbetaling: 
Vi godtar betaling med VISA og Mastercard. Om du velger kortbetaling linkes du over til betalingssiden etter at du har bekreftet din ordre i kassens tredje steg. Oppgi kortnummer, kortets gyldighetstid og kortets CVC-kode. CVC-koden er de tre siste tallene i navnefeltet på kortets bakside.
Vi benytter oss av 3D Secure som er en sikkerhetsstandard laget av VISA og Mastercard for betalinger over internett. 
Overføringen skjer med sikker SSL-kryptering. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kortopplysninger.


3. Leveranse


Leveringstid:


Lagervarer:
Normal leveringstid er 2-5 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling.

Bestillingsvarer:

2-15 uker avhengig av hvilke produkter som bestilles. 

Fraktpris (innen Norge):

Frakten gratis om din ordre er på mer enn 999 nok! 

Leveranse til Svalbard er dessverre ikke mulig.

 
Levering til posthus - DHL:
Mindre pakker sendes til ditt nærmeste utleveringssted og koster 199 kr i fraktavgift. 
En SMS sendes ut med informasjon om hvor du kan hente din pakke. Pakken skal hentes innen 14 dager for å forhindre at den går i retur. Ved utlevering av pakke må du som kunde vise frem gyldig legitimasjon

Hjemlevering dagtid - DHL:
Fraktmetoden hjemlevering koster 499 kr i fraktavgift. Levering skjer til tomtgrensen hvis du bor i villa og til hoveddøren i eiendommen hvis du bor i leilighet (eller så nære som speditørens bil kan komme). Innbæring inngår ikke. Bring kontakter deg i forveien for å avtale tidspunkt for levering. Ved utlevering av pakke må du som kunde vise frem gyldig legitimasjon

Om bestillingens beløpet overstiger 999 kr blir frakten gratis med fraktmetoden tilpasset dine varer.​


Leveringsmåte:

Levering av bestilte varer skjer med DHL.


Bring - Parcel:
Gjelder mindre bestillinger. Forsendelsen ankommer til ditt nærmeste postutleveringssted, for eksempel en nærliggende dagligvarebutikk. En SMS sendes ut med informasjon om hvor du kan hente din pakke. Pakken skal hentes innen 14 dager for å forhindre at den går i retur.

Hjemlevering dagtid - Bring:
Brukes ved større og tyngre gods. Levering skjer til tomtgrensen hvis du bor i villa og til hoveddøren i eiendommen hvis du bor i leilighet (eller så nære som speditørens bil kan komme). Innbæring inngår ikke. Bring kontakter deg i forveien for å avtale tidspunkt for levering.

Transportansvar:
Om varan skades eller blir borte under transporten fra oss til deg er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss er det du som kunde som er ansvarlig for godset.

Transportskader/Feilekspedering:
Om produktet er skadet ved levering bør dette meddeles omgående til Reforma Stockholms kundeservice. For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige om du gir beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet.

Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottakelse.

Om skaden er synlig er det enklest om du melder fra om dette direkte til sjåføren ved mottakelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Husk å alltid ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt. Et produkt som er feilekspedert bør meldes fra snarest mulig til Reforma Stockholm.

Om en vare mot formodning skulle være feilekspedert, skadet eller feil tar vi på oss å kostnadsfritt avhjelpe feilen.

Ikke utløst ordre:
Hvis du ikke henter din pakke, vil du bli belastet for kostnadene for returfrakt på 299 NOK.


4. Angrerett

Du har rett til å gå fra denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette.

Angrefristen utløper 14 dager etter:

  1. for en salgsavtale, den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får varene i fysisk besittelse,
  2. for en avtale som omfatter flere varer bestilt av forbrukeren i én bestilling og levert separat, den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får den siste varen i fysisk besittelse,
  3. for en avtale knyttet til levering av en vare som består av flere partier eller deler, den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får det siste partiet eller den siste delen i fysisk besittelse.

 

Faller siste dag for utøvelse av angreretten på en helligdag, lørdag, nasjonaldag, juledag eller nyttårsdag forlenges fristen til den følgende hverdagen.

For å kunne bruke angreretten må du underrette oss på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen (f.eks. i et brev sendt med post eller e-post) ved å skrive til oss på Reforma Sthlm AB, c/o Norrsken House, fack 77, Birger Jarlsgatan 57 C, 113 56 Stockholm, eller til info@reformasthlm.se.

Du kan benytte angreskjemaet som du finner nedenfor eller her, men det er ikke obligatorisk. 

For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper.

 

Virkningene av at angreretten brukes

Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen.

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss. I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først.

Du må returnere varene eller levere dem til oss uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt. Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Kostnadene anslås til høyst ca. 4000 kr.

Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon. Hvis verdien av varen er forringet og dette skyldes annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon, må du regne med at vi trekker fra verdiforringelsen fra returbeløpet.

 

Angreskjema

Fyll ut og returner dette skjemaet dersom du ønsker å gå fra avtalen.

Utfylt skjema sendes til: 
Reforma Sthlm AB, c/o Norrsken House, fack 77, Birger Jarlsgatan 57 C, 113 56 Stockholm, info@reformasthlm.se.

Jeg/vi underretter herved om at jeg/vi ønsker å gå fra min/vår avtale om kjøp av følgende varer (spesifiser på linjene nedenfor)

_____________________________________

 

Varen ble mottatt den (dato):

 

_____________________________________

 

Forbrukerens/forbrukernes navn:

 

_____________________________________

 

Forbrukerens/forbrukernes adresse:

 

_____________________________________

 

Forbrukerens/forbrukernes underskrift (dersom papirskjema benyttes)

 

_____________________________________


Slik gjør du en retur:
Ved retur av varer som du har fått levert hjem til din bolig (møbler og andre større produkter), kontakter du Reforma Stockholms kundeservice. Deretter avtaler vi henting via våre speditører som igjen kontakter deg for å avtale tidspunkt for henting. Ved retur av varer du har hentet på et utleveringsted returneres varene gjennom å levere pakken på nærmeste posthus eller post i butikk.

Obs! Ta alltid kontakt med Reforms Stockholms kundetjeneste før en eventuell retur. Dette påskynder prosessen for kreditering til kunden og Reforma Stockholm bidrar deg med en fraktseddel. Når du utnytter din angrerett står du som kunde alltid for returfrakten. Om Reforma Stockholm har bidratt med en returfraktseddel vil tilbakebetalingen for varene minskes med kostnaden for returfrakten.

Kontakt vår kundetjeneste här.

Vær nøye med å pakke varen ordentlig, bruk den opprinnelige produktforpakningen samt beskyttende transportemballasje, slik som varen ble levert i til deg. Merk at du står for risikoen om produktet skades når det fraktes tilbake til oss. Om varen er av større verdi, anbefaler vi derfor at transporten forsikres. Reforma Stockholm kommer ikke til å løse ut pakker som sendes i postoppkrav.
Tilbakebetalingen skjer til din bankkonto og innen 30 hverdager etter at vi har mottatt og godkjent din retur.

Vennligst observer at angreretten ikke gjelder firma.


5. Reklamasjonsrett

Reforma Stockholm følger Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett, noe som innebærer at du har to års reklamasjonsrett etter at du har mottatt varen. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsråd følges og at normal aktsomhet utøves.


6. Sekretess & Sikkerhet


Ved å registrere deg og/eller bestille produkter eller tjenester samtykker du i at Reforma Stockholm og dets tilknyttede selskaper lagrer og bruker opplysninger om dine innkjøp samt de kontaktopplysningene du gir. Opplysningene blir lagret og brukt for at vi skal kunne oppfylle våre forpliktelser overfor deg, og for at vi bedre skal kunne tilfredsstille dine behov som kunde og gi deg bedre service, blant annet ved å gjøre nettsiden så personlig som mulig. Opplysningene blir også lagret og brukt til informasjons- og markedsføringsformål. Dette innebærer at Reforma Stockholm og dets tilknyttede selskaper, så sant du ikke skriftlig har motsatt deg det, kan benytte dine personopplysninger for å kontakte deg per e-post med nyhetsbrev, direkte markedsføring eller markedsundersøkelser. Du har selvsagt anledning til når som helst å informere oss skriftlig om at du ikke ønsker at dine personopplysninger skal benyttes til markedsføringsformål.

Vi behandler dine personopplysninger med største varsomhet og garanterer at dine kundeopplysninger utelukkende blir brukt av Reforma Stockholm og dets tilknyttede selskaper. Reforma Stockholm og dets tilknyttede selskaper vil ikke videreformidle opplysninger om deg uten ditt samtykke med mindre dette følger av lovgivningen, hvis det blir krevd i forbindelse med at du har bestilt et produkt eller en tjeneste eller hvis Reforma Stockholm anser at det kreves for å beskytte og forsvare rettigheter eller eiendom som tilhører Reforma Stockholm og dets tilknyttede selskaper. Betalingstransaksjoner (kort- og direktebetaling) håndteres av vår betalingspartner DIBS for å garantere en rask og sikker betaling. DIBS oppfyller kravene for PCI-DSS.

Personvernerklæring

7. Retting, innsyn og tilbaketrekking


Ifølge § 26 i den svenske personvernloven er Reforma Stockholm forpliktet til, på din egenhendig signerte skriftlige begjæring, én gang per kalenderår gratis å meddele deg hvorvidt personopplysninger om deg behandles eller ikke. Hvis slike opplysninger behandles, skal det gis skriftlig informasjon om hvilke personopplysninger om deg som behandles, hvor opplysningene er hentet fra, formålet med behandlingen og hvilke mottakere eller kategorier av mottakere som opplysningene er utlevert til. Hvis du ber om det, er Reforma Stockholm også forpliktet til å rette, blokkere eller slette personopplysninger som ikke er behandlet i samsvar med personvernloven. Du har også rett til når som helst å trekke tilbake ditt samtykke. Ytterligere personopplysninger om deg vil da ikke behandles. Reforma Sthlm AB, 556849-2606, Birger Jarlsgatan 57 Fack 77, 11356 Stockholm Sverige er ansvarlig for personopplysninger i samsvar med den svenske personvernloven (Personuppgiftslagen). 


8. Tvist

Klagemål eller synspunkter angående Reforma Stockholms tjenester eller produkter bør meddeles til Reforma Stockholms kundeservice:

 

9. Kontakt Reforma Stockholm AB:

Reforma Sthlm
c/o Norrsken House Fack 77
Birger Jarlsgatan 57C

Telefon: +46 8 510 09 000
Mail: info@reformasthlm.se


Firmaopplysninger Reforma Stockholm Aktiebolag

REFORMA STHLM AKTIEBOLAG
Stortingsgata 8
0161 OSLO
Norway
Orgnr: 918 967 265