LEVERING
Informasjon i virustider:
Som vanlig leverer vi til både Bring og Postnords utleveringssteder og tilbyr hjemlevering.
Den svært alvorlige situasjonen når det gjelder spredning av Corona-viruset som har påvirket Norge, Sverige og resten av verden, berører alle deler av samfunnet. Hos Reforma gjør vi alt vi kan, sammen med leverandører og transportfirmaer, for å opprettholde våre avtalte leveranser og tjenester og ser foreløpig ingen problemer i leveringsprosessen.
For hjemlevering av varer vil Bring og DHL ikke lenger tillate mottakeren å signere håndholdte datamaskiner på grunn av smittefare. Føreren vil registrere leveransen og GPS-koordinater blir automatisk registrert ved levering.
Du kan dermed føle deg trygg på å bestille møbler hos Reforma akkurat som vanlig.
Leveringstid
Leveringstiden varierer fra produkt til produkt, og under hvert enkelt produkt ser du en oppgitt tid. Leveringstiden som står på hjemmesiden er preliminær og en transporttid på ett par dager kan tilkomme når sendingen er pakket.
Normale leveransetider:
Lagervarer:
Normal leveringstid er 2-5 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling.
Bestillingsvarer:
2-15 uker avhengig av hvilke produkter som bestilles.
Innbæring
Hjem leveransen skjer til nærmeste port, innkjørsel, grind eller fortauskant. Sjåføren kjører så langt frem som mulig og laster av der. Innbæring inngår ikke. Trenger du ekstra bærehjelp kan dette legges til i kassen før du gjennomfører ditt kjøp. Ekstra kostnad tilkommer. Transportøren kontakter deg ved å ringe, sender en email eller sende SMS en dag før levering. Du blir da tildelt en tidsintervall (ikke eksakt tidspunkt) i enighet med transportselskapet.
Fraktpris og fraktmetode (innen Norge):
Frakten er gratis om din ordre er på 999 kr eller mer!
Leveranse til Svalbard er dessverre ikke mulig.
Levering til postkontor - Bring:
Mindre pakker sendes til ditt nærmeste utleveringssted og koster 99 kr i fraktavgift. En SMS sendes ut med informasjon om hvor du kan hente din pakke. Pakken skal hentes innen 14 dager for å forhindre at den går i retur. Ved utlevering av pakke må du som kunde vise frem gyldig legitimasjon. Dersom pakken ikke hentes ut forbeholder vi oss retten å ta ut en avgift på 299 kr for uavhentet pakke.
Hjemlevering dagtid - Bring:
Hjemlevering koster 399 kr i fraktavgift. Levering skjer til tomtegrensen hvis du bor i hus og til hovedinngangen i eiendommen hvis du bor i leilighet (eller så nære som varebilen kan komme). Innbæring inngår ikke. Bring kontakter deg i forveien for å avtale tidspunkt for levering. Ved utlevering av pakke må du som kunde vise frem gyldig legitimasjon.
Om bestillingens beløpet overstiger 999 kr blir frakten gratis med fraktmetoden tilpasset dine varer.
Fraktmetode:
Bring Parcel:
Gjelder mindre bestillinger. Forsendelsen ankommer til ditt nærmeste utleveringssted, for eksempel en nærliggende dagligvarebutikk. En SMS sendes ut med informasjon om hvor du kan hente din pakke. Pakken skal hentes innen 14 dager for å forhindre at den går i retur. Ved utlevering av pakke må du som kunde vise frem gyldig legitimasjon.
Hjemlevering dagtid - Bring:
Brukes ved større og tyngre gods. Levering skjer til tomtegrensen hvis du bor i hus og til hoveddøren i eiendommen hvis du bor i leilighet (eller så nære som speditørens bil kan komme). Innbæring inngår ikke. Bring kontakter deg i forveien for å avtale tidspunkt for levering. Ved utlevering av pakke må du som kunde vise frem gyldig legitimasjon
Feil ved levering:
Om produktet er skadet ved levering bør dette meldes omgående til Reforma Stockholms kundeservice. For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige om du gir beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet.
Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.
Om skaden er synlig er det enklest om du melder fra om dette direkte til sjåføren ved mottakelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Husk å alltid ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt.
Et produkt som vi har konstatert er transportskadet bytter vi ut snarest og kostnadsfritt.