RETUR & ANGRERETT
Angrerett:
Når du handler på Reforma har du rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Dette forutsetter at produktet er i uendret stand, det vil si ubrukt og uskadet. Det er tillatt å åpne forpakningen og kontrollere varen på en slik måte at produktet og forpakningen ikke blir skadet.
Når du benytter deg av angreretten står du som kunde for kostnaden for returfrakten på 199 kr. Øvrige omkostninger, som kostnad for varen og frakt fra oss til deg vil tilbakebetales. Dersom varen som er bestilt ikke hentes ut forbeholder vi oss retten til å ta ut en avgift på 299 kr. Dersom du angrer kjøpet etter at bestillingen er pakket og sendt fra oss, må den hentes ut og sendes tilbake til oss, hvis ikke vil den bli registrert som “ikke hentet ut” og avgiften vil bli debitert automatisk.
Varen må returneres i originalforpakningen/emballasjen.
Unntak fra angreretten:
Ved kjøp av et produkt som er spesialbestilt og produsert for deg og etter dine spesifikke ønsker, gjelder ikke angreretten. Eksempel på dette er om du kjøper en sofa med et spesielt stoff.
Ved bestilling av en spesialprodusert vare vil vi kontakte deg for godkjenning før ordren ekspederes.
Vennligst observer at angreretten ikke gjelder dersom bestillingen blir gjort av et firma.
Angreretten gjelder ikke på kjøp gjort med gavekort.
Slik gjør du en retur:
Ved retur av varer som du har fått levert hjem til din bolig (møbler og andre større produkter), kontakter du Reformas kundeservice via mail info(a)reformasthlm.se. Deretter avtaler vi henting via Bring som kontakter deg for å avtale tidspunkt for henting. Ved retur av varer du har hentet på et utleveringssted returneres varene gjennom å levere pakken på nærmeste postkontor eller post i butikk. Vi belaster 200 kr for pakker returnert til oss med skadet originalemballasje. Dette skyldes at returer med skadet eller manglende originalemballasje ikke anses som en godkjent retur.
OBS! Ta alltid kontakt med kundeservice før en eventuell retur. Dette påskynder prosessen for kreditering til deg som kunde og Reforma bidrar med en returfraktseddel. Når du utnytter din angrerett står du som kunde alltid for kostnaden for returfrakten. Om Reforma har bidratt med en returfraktseddel vil tilbakebetalingen for varene minskes med kostnaden for returfrakten.
Vær nøye med å pakke varen ordentlig, bruk den opprinnelige produkt forpakningen samt den beskyttende emballasjen, slik som varen ble levert i til deg. Merk at du står for risikoen om produktet skades når det fraktes tilbake til oss. Om varen er av større verdi, anbefaler vi derfor at transporten forsikres. Reforma kommer ikke til å løse ut pakker som sendes i postoppkrav.
Tilbakebetalingen skjer til din bankkonto innen 30 dager etter at vi har mottatt og godkjent din retur.